Preskoči na vsebino


Mladinski center FRKA

TEME ZA MLADINSKO SKUPINO

Teme po posameznih sklopih:

 

a)  ODNOSI:

  • moj odnos do samega sebe (samopodoba, v čem sem dober, kje sem ranjen, kje premalo skrbim zase, čigavo mnenje o meni mi veliko pomeni)
  • kaj najraje počnem, kaj me pomirja, česa ne počnem rad
  • moj odnos do Boga (kako doživljam Boga in molitev)
  • moj odnos do sovrstnikov in prijateljev
  • moj odnos do nasprotnega spola
  • kaj nam je všeč in kaj potrebujemo pri odraščanju fantje in kaj dekleta
  • pogled na življenje v dvoje, pomen poroke, ali je poroka res zagotovilo družinske sreče

 

b) ZORENJE IN OSAMOSVAJANJE:

  • kaj so mi dali starši in kaj bi dal sam svojim otrokom
  • kako je z izhodi ob večerih
  • do kdaj s starši na morje
  • ali naj grem sam s prijatelji/fantom/dekletom na morje
  • česa ne maram pri trenutni vzgoji svojih staršev
  • kaj je zaljubljenost in kaj ljubezen, kaj narediti, ko zaljubljenost mine
  • kdaj je čas za prvo ljubezen
  • samozadovoljevanje: plusi in minusi

     

  • koliko telesne bližine med dvema, ki se imata rada (vzdržnost pred poroko), ali je »vzdržnost« najrelevantnejši kriterij »dobrega« in »slabega« dekleta ali fanta
  • kontracepcija – kaj je to, katere oblike so bolj ali manj »primerne«, kaj pravi o njej Cerkev
  • kolikšna je lahko še sprejemljiva starostna razlika med zaljubljenima
  • zaljubil(a) sem se v dekle(fanta), ki je že »zaseden« – kaj narediti
  • ljubosumnost – koliko še ni »preveč«
  • govorica telesa (kaj se lahko naučimo iz telesnih gest)
  • ali obstaja »recept« za srečen zakon (t. j., da se bova pri 60. letih z možem(ženo) še vedno držala za roke)
  • kaj bi naj znal vsak moški in vsaka ženska v družini – delitev vlog ali dopolnjevanje
  • 5 dobrih knjig, ki sem jih prebral in bi lahko bile dobre za moje prijatelje – zakaj
  • 5 dobrih filmov, ki sem si jih ogledal in bi lahko bili dobri za moje prijatelje – zakaj
  • ogled filma (po izboru animatorja teme) in pogovor ob njegovem sporočilu
  • če bi na loteriji zadel 1.000.000 EUR, bi…

 

c)  MOJA PRIHODNOST:

  • kateri poklici me veselijo
  • kako vidim svojo prihodnost: poročenost, otroci, poklic, kje bom stanoval
  • kako se finančno osamosvojiti, priložnosti za zaslužek
  • česa me je strah v prihodnosti
  • s čim se bom ukvarjal, če bom imel čas (hobiji, delo, šport, …)

 

d) DELO V ŽUPNIJI:

  • ali čutim, da mi župnija kaj daje, ali bi lahko sam kaj dal župniji
  • kako sovrstnikom pojasniti razlog svojega verovanja, kako jih navdušiti za vero
  • kje lahko v župniji sodelujem: urejanje okolice, bralec beril, ministrant, animator, …

 

e)  DRUŽBENA VPRAŠANJA:

  • aktualni dogodki v svetu
  • vloga denarja v današnjem svetu
  • pravična družbena ureditev
  • konflikt med Palestinci in Izraelci in nepripravljenost na rešitev
  • ali so katere države res »nevarne«
  • ali potrebujemo državo, ki »vodi« (na vojaškem, diplomatskem, ekonomskem, znanstvenem področju)
  • razlike med bogatimi in revnimi in kaj lahko naredim sam
  • skrb za okolje – kje se začne in kaj lahko naredimo sami
  • ali je delitev na napredno levico in nazadnjaško desnico korektna, kaj sta »levica« in »desnica«
  • vpliv medijev na družbo in kako mediji delujejo
  • ali se lahko število prebivalcev na Zemlji nenehno veča, kako je s hrano in naravnimi viri

 

f)   KAJ VERUJEM:

  • moja predstava o Bogu, Sveta Trojica, kdo je Sveti Duh
  • kdo je zame Jezus, v čem se razlikuje od ostalih modrecev v zgodovini
  • vprašanje trpljenja ob Bogu ljubezni – je lahko trpljenje nedolžnih ljudi razlog za izgubo vere
  • Kristusovo vstajenje – zgodovinsko dejstvo ali simbolni dogodek
  • kaj se zgodi po smrti, kako si predstavljam naše vstajenje in kaj pravi Sveto pismo
  • kaj se zgodi z otrokom, ki umre pred krstom
  • katere verske dogme lažje in katere težje sprejemam
  • kako dobro poznam Sveto pismo in ali me danes sploh še nagovarja
  • med evolucionisti in kreacionisti – kako razumeti vlogo Boga pri stvarjenju in razvoju življenja, Veliki pok vs. večno vesolje
  • si vera in znanost nujno nasprotujeta, ali se lahko celo dopolnjujeta
  • Bog kot urar ali Bog kot aktiven soustvarjalec zgodovine
  • svetniki, papeževa nezmotljivost
  • ali je možna vera v Kristusa brez Cerkve, kaj pa obratno
  • kaj najtežje verujem, o čem se prepiram z Bogom
  • duhovne vaje (različne oblike, različni poudarki – pregled)

 

g) CERKEV V DRUŽBI:

  • zakaj Cerkev – kakšna je sploh vloga te »institucije« v svetu
  • kakšno podobo ima Cerkev danes v družbi
  • kako je danes s Cerkvijo na različnih koncih sveta
  • vloga papeža in Svetega sedeža v današnjem svetu
  • ob katerih dejanjih se podoba Cerkve v svetu krepi in ob katerih se ruši
  • od koga se Cerkev danes lahko uči živeti po Evangeliju
  • cerkev in oblast
  • Cerkev in materialno bogastvo
  • ali je vojna lahko pravična, ali smem kdaj ubiti drugega človeka
  • Cerkev kot zagovornica delavcev in revnih, Cerkveni socialni nauk
  • vloga moškega in ženskega v Cerkvi, žensko duhovništvo
  • evtanazija vs. spremljanje umirajočega
  • genetika – do kod lahko gre znanost
  • katere spremembe bi lahko naredile Cerkev za pristnejšo pričevalko Evangelija (edinost kristjanov, papeška država z diplomacijo, cerkveno bančništvo in ekonomija, oblačila v Cerkvi – ali pritegnejo ali odvračajo)

 

h) ZGODOVINA CERKVE:

  • kdaj je bila Cerkev ustanovljena
  • Cerkev kot Božja in človeška ustanova
  • glavni mejniki v zgodovini razvoja Cerkve (preganjanja, verska svoboda, krepitev Cerkve, Cerkveni razkoli, …)
  • ali so prvi kristjani res živeli »idealno« cerkveno skupnost
  • Cerkve in znanstveniki v preteklosti
  • kako so ravnale različne krajevne Cerkve med 2. svetovno vojno
  • vloga krajevnih Cerkva v totalitarnih sistemih 20. in 21. stoletja

 

i)   STRANPOTI CERKVE IN KRISTJANOV:

  • boji v imenu »boga«, križarski vojni pohodi
  • preganjanje heretikov in drugače mislečih, čarovniški procesi (resnica in miti)
  • Cerkev in znanost – zgodovina nepotrebnih konfliktov
  • Cerkev v različnih totalitarnih sistemih in kje ni dovolj prepričljivo opravila svoje vloge (Nemčija pod nacizmom, Italija pod fašizmom, NDH pod nacizmom, Čile pod diktaturo, Španija pod Francom, južnoameriške diktature, …)
  • Cerkev in njena moč vplivanja na globalne finančne tokove – ali uporabi svojo moralno avtoriteto ob pravih družbenih vprašanjih in krivicah

 

j)   V DIALOGU Z DRUGAČE MISLEČIMI:

  • poznavanje skupnega in razlik med glavnimi krščanskimi skupnostmi: katoličani, pravoslavni, protestanti 
  • ekumenizem – ali je možen dialog med kristjani
  • kakšna je razlika med ateisti in agnostiki, ali katere poznam, kako se z njimi razumem, kaj mi neverujoči danes lahko povedo
  • Nietzsche in njegova misel, kaj nam lahko pove kristjanom
  • eksistencializem in krščanstvo
  • kaj moti »neverujoče« pri Cerkvi in kristjanih
  • velike zgodovinske osebnosti: Frančišek Asiški, Martin Luter, Mahatma Gandhi, Martin L. King, dalajlama Tenzin Gyatso, papež Janez Pavel II, … in kaj mi povedo za današnji čas.

 




IZLET V GARDALAND

2. maja 2016 vas vabimo na izlet v Gardaland. Prosim, da prijavnico izpolnite do konca februarja in jo oddate Samu Repolusku ali Brunu Jerebu, ali pa jima skenirano pošljete po elektr...