Že veš, kje boš v soboto zvečer?
Pridi na...
MLADINSKEGA
Jedača, pijača, duhovna podpora in dobra družba...
Kdaj: Vsaka druga sobota zvečer
Srednješolci 19.00
Študenti 20.00
Kje: Mladinski center
Če hočeš biti obveščen o datumih in urah srečanj, se javi voditelju Brunotu na: 040 212 073. Pokliči ali napiši sms z vsebino"želim prejemati obvestila o dejavnostih. Ime mi je........".
Skupine vodita Bruno Jereb in Samo Repolusk
TEME ZA MLADINSKO SKUPINO
Teme po posameznih sklopih:
a) ODNOSI:
- moj odnos do samega sebe (samopodoba, v čem sem dober, kje sem ranjen, kje premalo skrbim zase, čigavo mnenje o meni mi veliko pomeni)
- kaj najraje počnem, kaj me pomirja, česa ne počnem rad
- moj odnos do Boga (kako doživljam Boga in molitev)
- moj odnos do sovrstnikov in prijateljev
- moj odnos do nasprotnega spola
- kaj nam je všeč in kaj potrebujemo pri odraščanju fantje in kaj dekleta
- pogled na življenje v dvoje, pomen poroke, ali je poroka res zagotovilo družinske sreče
b) ZORENJE IN OSAMOSVAJANJE:
- kaj so mi dali starši in kaj bi dal sam svojim otrokom
- kako je z izhodi ob večerih
- do kdaj s starši na morje
- ali naj grem sam s prijatelji/fantom/dekletom na morje
- česa ne maram pri trenutni vzgoji svojih staršev
- kaj je zaljubljenost in kaj ljubezen, kaj narediti, ko zaljubljenost mine
- kdaj je čas za prvo ljubezen
- samozadovoljevanje: plusi in minusi
- koliko telesne bližine med dvema, ki se imata rada (vzdržnost pred poroko), ali je »vzdržnost« najrelevantnejši kriterij »dobrega« in »slabega« dekleta ali fanta
- kontracepcija – kaj je to, katere oblike so bolj ali manj »primerne«, kaj pravi o njej Cerkev
- kolikšna je lahko še sprejemljiva starostna razlika med zaljubljenima
- zaljubil(a) sem se v dekle(fanta), ki je že »zaseden« – kaj narediti
- ljubosumnost – koliko še ni »preveč«
- govorica telesa (kaj se lahko naučimo iz telesnih gest)
- ali obstaja »recept« za srečen zakon (t. j., da se bova pri 60. letih z možem(ženo) še vedno držala za roke)
- kaj bi naj znal vsak moški in vsaka ženska v družini – delitev vlog ali dopolnjevanje
- 5 dobrih knjig, ki sem jih prebral in bi lahko bile dobre za moje prijatelje – zakaj
- 5 dobrih filmov, ki sem si jih ogledal in bi lahko bili dobri za moje prijatelje – zakaj
- ogled filma (po izboru animatorja teme) in pogovor ob njegovem sporočilu
- če bi na loteriji zadel 1.000.000 EUR, bi…
c) MOJA PRIHODNOST:
- kateri poklici me veselijo
- kako vidim svojo prihodnost: poročenost, otroci, poklic, kje bom stanoval
- kako se finančno osamosvojiti, priložnosti za zaslužek
- česa me je strah v prihodnosti
- s čim se bom ukvarjal, če bom imel čas (hobiji, delo, šport, …)
d) DELO V ŽUPNIJI:
- ali čutim, da mi župnija kaj daje, ali bi lahko sam kaj dal župniji
- kako sovrstnikom pojasniti razlog svojega verovanja, kako jih navdušiti za vero
- kje lahko v župniji sodelujem: urejanje okolice, bralec beril, ministrant, animator, …
e) DRUŽBENA VPRAŠANJA:
- aktualni dogodki v svetu
- vloga denarja v današnjem svetu
- pravična družbena ureditev
- konflikt med Palestinci in Izraelci in nepripravljenost na rešitev
- ali so katere države res »nevarne«
- ali potrebujemo državo, ki »vodi« (na vojaškem, diplomatskem, ekonomskem, znanstvenem področju)
- razlike med bogatimi in revnimi in kaj lahko naredim sam
- skrb za okolje – kje se začne in kaj lahko naredimo sami
- ali je delitev na napredno levico in nazadnjaško desnico korektna, kaj sta »levica« in »desnica«
- vpliv medijev na družbo in kako mediji delujejo
- ali se lahko število prebivalcev na Zemlji nenehno veča, kako je s hrano in naravnimi viri
f) KAJ VERUJEM:
- moja predstava o Bogu, Sveta Trojica, kdo je Sveti Duh
- kdo je zame Jezus, v čem se razlikuje od ostalih modrecev v zgodovini
- vprašanje trpljenja ob Bogu ljubezni – je lahko trpljenje nedolžnih ljudi razlog za izgubo vere
- Kristusovo vstajenje – zgodovinsko dejstvo ali simbolni dogodek
- kaj se zgodi po smrti, kako si predstavljam naše vstajenje in kaj pravi Sveto pismo
- kaj se zgodi z otrokom, ki umre pred krstom
- katere verske dogme lažje in katere težje sprejemam
- kako dobro poznam Sveto pismo in ali me danes sploh še nagovarja
- med evolucionisti in kreacionisti – kako razumeti vlogo Boga pri stvarjenju in razvoju življenja, Veliki pok vs. večno vesolje
- si vera in znanost nujno nasprotujeta, ali se lahko celo dopolnjujeta
- Bog kot urar ali Bog kot aktiven soustvarjalec zgodovine
- svetniki, papeževa nezmotljivost
- ali je možna vera v Kristusa brez Cerkve, kaj pa obratno
- kaj najtežje verujem, o čem se prepiram z Bogom
- duhovne vaje (različne oblike, različni poudarki – pregled)
g) CERKEV V DRUŽBI:
- zakaj Cerkev – kakšna je sploh vloga te »institucije« v svetu
- kakšno podobo ima Cerkev danes v družbi
- kako je danes s Cerkvijo na različnih koncih sveta
- vloga papeža in Svetega sedeža v današnjem svetu
- ob katerih dejanjih se podoba Cerkve v svetu krepi in ob katerih se ruši
- od koga se Cerkev danes lahko uči živeti po Evangeliju
- cerkev in oblast
- Cerkev in materialno bogastvo
- ali je vojna lahko pravična, ali smem kdaj ubiti drugega človeka
- Cerkev kot zagovornica delavcev in revnih, Cerkveni socialni nauk
- vloga moškega in ženskega v Cerkvi, žensko duhovništvo
- evtanazija vs. spremljanje umirajočega
- genetika – do kod lahko gre znanost
- katere spremembe bi lahko naredile Cerkev za pristnejšo pričevalko Evangelija (edinost kristjanov, papeška država z diplomacijo, cerkveno bančništvo in ekonomija, oblačila v Cerkvi – ali pritegnejo ali odvračajo)
h) ZGODOVINA CERKVE:
- kdaj je bila Cerkev ustanovljena
- Cerkev kot Božja in človeška ustanova
- glavni mejniki v zgodovini razvoja Cerkve (preganjanja, verska svoboda, krepitev Cerkve, Cerkveni razkoli, …)
- ali so prvi kristjani res živeli »idealno« cerkveno skupnost
- Cerkve in znanstveniki v preteklosti
- kako so ravnale različne krajevne Cerkve med 2. svetovno vojno
- vloga krajevnih Cerkva v totalitarnih sistemih 20. in 21. stoletja
i) STRANPOTI CERKVE IN KRISTJANOV:
- boji v imenu »boga«, križarski vojni pohodi
- preganjanje heretikov in drugače mislečih, čarovniški procesi (resnica in miti)
- Cerkev in znanost – zgodovina nepotrebnih konfliktov
- Cerkev v različnih totalitarnih sistemih in kje ni dovolj prepričljivo opravila svoje vloge (Nemčija pod nacizmom, Italija pod fašizmom, NDH pod nacizmom, Čile pod diktaturo, Španija pod Francom, južnoameriške diktature, …)
- Cerkev in njena moč vplivanja na globalne finančne tokove – ali uporabi svojo moralno avtoriteto ob pravih družbenih vprašanjih in krivicah
j) V DIALOGU Z DRUGAČE MISLEČIMI:
- poznavanje skupnega in razlik med glavnimi krščanskimi skupnostmi: katoličani, pravoslavni, protestanti
- ekumenizem – ali je možen dialog med kristjani
- kakšna je razlika med ateisti in agnostiki, ali katere poznam, kako se z njimi razumem, kaj mi neverujoči danes lahko povedo
- Nietzsche in njegova misel, kaj nam lahko pove kristjanom
- eksistencializem in krščanstvo
- kaj moti »neverujoče« pri Cerkvi in kristjanih
- velike zgodovinske osebnosti: Frančišek Asiški, Martin Luter, Mahatma Gandhi, Martin L. King, dalajlama Tenzin Gyatso, papež Janez Pavel II, … in kaj mi povedo za današnji čas.
-
2. maja 2016 vas vabimo na izlet v Gardaland. Prosim, da prijavnico izpolnite do konca februarja in jo oddate Samu Repolusku ali Brunu Jerebu, ali pa jima skenirano pošljete po elektr...